logo blog

ceramah dr.zakir naik ditolak eropa malaysia dan asia

Kabar Terbaru
Loading...

ceramah dr.zakir naik ditolak eropa malaysia dan asia

ceramah dokter zakir naik dianggap sangat meresahkan ketentraman dan persatuan orang orang di berbagai negara padahal pada kenyataannya tidak demikian, mereka yang beragumentasi sepertiitu adalh orang yang kalah debat dengan nya



Dr Zakir yang memiliki penilaian kritis dalam soal perbandingan agama, diperkirakan akan menyampaikan ceramah berjudul ‘Similarities Between Hinduism and Islam’ (Persamaan Antara Hindu and Islam) di UteM.

Terdahulu, Pemuda MIC telah membuat laporan polisi di seluruh negara untuk menghalang Dr Zakir daripada menyampaikan ceramahnya di Malaysia.

Dalam kenyataan, Ketua Pemuda MIC C Sivarraajh berkata, mereka juga mempertimbang untuk mendapatkan perintah mahkamah bagi tujuan itu.

“Zakir Naik terkenal dengan taktik merendah-rendahkan agama lain yang mungkin mencetus rasa kurang senang tanpa memperhatikan sensitivitas pihak lain,” ujarnya.

Pada Jumat, Barisan Bertindak Hak Hindu (Hindraf) mendesak Putrajaya untuk mengharamkan penceramah itu memasuki Malaysia untuk memulai serangkaian ceramahnya di Terengganu, dengan dicap sebagai virus kepada masyarakat berbilang kaum.

Begitupun, pada Ahad, Dr Zakir menjadi penceramah undangan di Terengganu dengan menyampaikan ceramah bertajuk ‘The Importance of Unity Among Muslim Ummah’ (Pentingnya Perpaduan Dalam Kalangan Ummah Islam) selama dua jam di Stadium Tertutup Gong Badak.

Hampir 30,000 orang memenuhi bahagian dalam dan luar stadium untuk mengikuti ceramahnya yang menekankan akan pentingnya bersatu dalam mengukuhkan Islam.

Sumber: astroawani/ beritaislam24h.blogspot.co.id

Bagikan Artikel ini:

Komentar Anda

Copyright © 2016. agamapedia - All Rights Reserved